Huurovereenkomst en algemene voorwaarden
1.BVBA “Hof van Eine”, stelt ter beschikking aan de klant een gastenverblijf in zijn geheel te huren, gelegen in de Marollestraat 18 in 9700
Eine/ Oudenaarde met inbegrip van een aantal diensten en services, overeenkomstig de hierna bepaalde voorwaarden:
Het gebouw is volledig gerenoveerd met authentieke materialen en aangepast naar alle vereisten qua veiligheid. “Hof van Eine” beschikt
over een logeergedeelte en een polyvalente ruimte met ingerichte keuken en loungegedeelte, om te vormen tot privé evenementruimte.
Elke kamer is volledig bemeubeld en biedt slaapplaats voor max. 2 ( slaapkamer 3 )tot 4 personen( slaapkamer 1en 2).
Er staan drie badkamers ter beschikking, per slaapkamer, een wellness met binnen-en buitendouche, infrarood en UV lamp en openbaar
sanitair, rolstoeltoegankelijk.
De volledige infrastructuur is van een hoogwaardige kwaliteit.
2. AANVAARDING GOEDE STAAT
De uitbater biedt het gastenverblijf aan in goede staat en de klant aanvaardt het verblijf zoals het zich bevindt, in goed staat van
onderhoud, veiligheid, hygiëne en bewoonbaarheid en conform de van toepassing zijnde wetten, koninklijke besluiten
en decreten.
De klant moet het goed als een goede huisvader beheren en bij vertrek het goed in nette staat afleveren.
3. BESTEMMING EN GEBRUIK
3.1 Hof van Eine is exclusief bestemd voor gastenverblijf, waarbij de gebruiker er nooit zijn domicilie kan vestigen en van deze logies nooit
zijn hoofdverblijfplaats kan maken. Een wijziging aan de bestemming is niet toegestaan. Tijdens de gehuurde termijn mag de huurder het
verblijf als locatie gebruiken voor privé initiatieven en privé events.
3.2 Het is niet toegestaan om met meer dan 10 personen te overnachten in de drie slaapkamers, tenzij voor een kinderbedje na uitdrukkelijke
toestemming van de verhuurder.
Er mogen geen tenten, caravans of mobilhomes op het domein gestald worden.
3.3 Staat van het goed: het pand wordt voor ingebruikname volledig gepoetst door de uitbater.
Bij het verlaten van de logies moet het in nette staat afgeleverd worden. d.w.z. opgeruimd en bezemschoon. Alles moet terug op zijn
oorspronkelijke plaats staan, de afwas moet gedaan zijn, en de gebruikte huishoudelijke apparatuur moet geledigd zijn en in propere staat
achtergelaten worden.
Als niet voldaan is aan bovenstaande, zullen de kosten worden aangerekend.
Deze verplichting voor de klant ontslaat de uitbater weliswaar niet van zijn verplichting om na het vertrek het gebouw opnieuw piekfijn in
orde te zetten voor een volgende klant (zie 5.1-5.2).
Er wordt enkel aan de klant gevraagd om het goed als een goed huisvader te beheren.
3.4 Verboden:
Huisdieren zijn niet toegelaten.
Roken in de gebouwen is verboden.
Uit veiligheidsoverwegingen is het volgende verboden :
- Gebruik van friteuse- Fondue-Steengrill-Raclette-Gourmet, dit binnenshuis.
- Zwemmen in de vijvers. Omwille van de diepte en de temperatuur van de vijver, is het niet toegelaten om deze te betreden zonder de
informatie van de uitbater en enkel na akkoord van de uitbater die de eigenheid van een zwemvijver bespreekt bij aankomst.
-Avondfeesten zijn verboden, tenzij met kennis en goedkeuring van de verhuurder. Stilte buiten vanaf 23.00 tot 8.00
4. BETALING EN VOORWAARDEN
4.1 De reservering gebeurt via mail of boekingssysteem en na een bevestigende mail van ,,de uitbater’’.
4.2 De prijs staat vermeld op de website http://www.hof-van-eine.be
Gebeurt de boeking via een partner, dan is de prijs van toepassing die vermeld staat op hun website.
Alvorens de boeking definitief wordt, moet 100% van de prijs betaald worden.
Voor de aankomst of ten laatste bij het inchecken wordt de waarborg van 1000 euro vereffend, bij voorkeur door overschrijving op het
rekeningnummer van Hof van Eine.
4.3 De verplichting van de uitbater om toegang tot het goed te verschaffen wordt uitgesteld tot 100% van de prijs aantoonbaar betaald is.
4.4 Indien het verblijf geannuleerd wordt, zal 80% teruggestort worden tot 30 dagen voor verblijf datum. Nadien vervalt deze regel en kan
het betaalde bedrag niet meer worden teruggestort.
4.5 De uitbater behoudt zich het recht om de overeenkomst op te zeggen wegens onvoorziene omstandigheden. In dat geval wordt de
klant zo snel mogelijk op de hoogte gesteld van de annulatie en zal deze binnen twee weken na annulatie het betaalde teruggestort krijgen.
5. VERBRUIK, KOSTEN, SERVICE
5.1 De periodieke schoonmaak is inbegrepen in de prijs. Elke dag wordt het verblijf schoongemaakt en wordt het bad- en keukenlinnen
nagekeken. Bij aankomst zijn de bedden opgemaakt. Bij vertrek na weekendverhuur en midweekverhuur gebeurt de eindschoonmaak. Bij
weekverhuur wordt na overleg met de gast ook het bedlinnen na 3 dagen ververst.
Leeggoedflessen worden door de uitbater naar de glascontainer gebracht.
5.2 Het bedlinnen wordt niet alleen geleverd door de uitbater maar alle bedden worden ook opgemaakt door de uitbater.
Ook het badlinnen wordt klaargelegd en aangevuld door de uitbater.
5.3 Bed- en bad- en keukenlinnen is op ieder moment beschikbaar en is inbegrepen in de prijs, evenals een badjas en badslippers.
5.4 Water, elektriciteitskosten, vuilniszakken het gebruik wifi, vaatwasmiddel, kortom servicekosten zijn inbegrepen in de prijs.
5.5 De klant verbindt er zich toe om het pand en zijn inhoud in alle situaties te behandelen als een goed huisvader. Meer specifiek betreft
dit het sluiten van ramen, deuren bij wind en of regen, het afsluiten van de woning bij afwezigheid, en het redelijk verbruik van water,
elektriciteit en verwarming. Bij overmatig verbruik zal dit verrekend worden met de betaalde waarborg.
Het is de klant verboden om de tafel en stoelen van binnen tevens te gebruiken op het terras.
6. AANSPRAKELIJKHEID KLANT
6.1 De klant is aansprakelijk voor schade aan het pand door hemzelf, reisgenoten of bezoekers veroorzaakt. De klant is verplicht om
gedurende de periode het huis in goede staat te houden en het net en proper te onderhouden.
6.2 Het is niet toegelaten om meer dan het aantal vermelde personen in het verblijf onder te brengen. Dit zijn 10 personen die kunnen
overnachten en max 40 personen in de polyvalente ruimte.
6.3 De klant is aansprakelijk voor alle vormen van schade aan gebouw en of inhoud zoals op het einde of na de periode door de uitbater
werd vastgesteld.
6.4 Alle schade moet voor het vertrek van de klant aan de uitbater gemeld worden.
7. BEZOEK VAN DE UITBATER
Het is de uitbater toegestaan om, rekening houdende met de privacy van de klant, het verblijf te bezoeken en na te gaan of alle
verplichtingen werden uitgevoerd. Verder is het ook toegestaan om de nodige serviceverplichtingen te voldoen. Zie verder
“instructies-service”.
8. VERANTWOORDELIJKHEID BIJ ONGEVALLEN EN INBRAAK
8.1 De klant is verantwoordelijk voor diefstal van en schade aan de inboedel als de diefstal gebeurt zonder sporen van braak. Bij diefstal
zonder sporen van braak, bijvoorbeeld door het niet afsluiten van ramen en deuren bij afwezigheid, is de klant aansprakelijk voor de
geleden schade.
9. ALLERLEI
9.1 Eventuele drukfouten in dit contract, onze website of andere formulieren en documenten, zijn onder voorbehoud.
9.2 De uitbater behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen door middel van errata.
9.3 De uitbater is onder geen enkele voorwaarde aansprakelijk en verantwoordelijk voor de ontstane schade aan alle betrokkenen of hun
roerende- en of onroerende goederen.
9.4 De afzonderlijke instructies maken integraal deel uit van deze overeenkomst.
Alle bepalingen moeten strikt opgevolgd worden.
10.INSTRUCTIES – SERVICE -INFO
Aankomst
De uitbater is ter beschikking vanaf het moment van aankomst.
De sleutels worden overhandigd op moment van aankomst.
De uitbater begeleidt de klant naar het gastenverblijf en doet een rondleiding.
De klant wordt op de hoogte gesteld van alle functionaliteiten van het gebouw en het aanwezige materiaal.
Er wordt door de uitbater tips meegegeven voor uitstapjes of bezienswaardigheden
in de streek. Evenementen worden tevens medegedeeld.
Eventuele tekorten of gebreken moeten onmiddellijk (binnen de 4 uur) gemeld worden aan de uitbater.
Tijdens het verblijf - service
De uitbater is dag en nacht bereikbaar via GSM.
Het gsm nummer wordt bij aankomst meegegeven.
De dienstverlening is inbegrepen in de prijs zie artikel 5.
De klant kan tijdens zijn verblijf opteren voor een ontbijt , afzonderlijk bij te boeken tegen de prijs van 15 euro per dag en per persoon.
Wij vragen de klant respect te hebben voor zijn omgeving.
Grove inbreuken hierop kunnen leiden tot uitzetting zonder recuperatie van de betaalde prijs.
Bij vertrek
Rekent de huurder het resterende bedrag af met de uitbater.
11. KLACHTEN EN BEVOEGDE RECHTBANK
Geen enkele klacht zal in behandeling worden genomen, indien die niet binnen de 48 uur na het in bezit nemen van de vakantiewoning
telefonisch wordt gemeld en wordt gevolgd door een aangetekend schrijven. Dezelfde regel geldt, indien er zich tijdens het verblijf in de
vakantiewoning iets ernstig voordoet.
In geval van geschil, is enkel de rechtbank van Oudenaarde bevoegd.
De verhuurder
De huurder
BVBA Hof van Eine